Το παρόν είναι προσωπικό διαδικτυακό ημερολόγιο (blog) που περιέχει αδέσμευτες, προσωπικές απόψεις και εκτιμήσεις, καθώς και σημειώσεις-καταγραφές (αναρτήσεις) ειδήσεων και θεμάτων που βρήκα από άλλους δικτυακούς τόπους και κέντρισαν το ενδιαφέρον μου.

Οι καταγραφές (αναρτήσεις) σε αυτό το προσωπικό ημερολόγιο (blog), είναι για καθαρά προσωπική μου χρήση και ρητά δηλώνεται ότι απολύτως καμιά εμπορική εκμετάλλευση δεν προκύπτει από αυτό το blog.



Τετάρτη 23 Μαρτίου 2011

Δύσκολες στιγμές για την Ελληνική ακτοπλοΐα.

Μετά και την ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων του 2010, φαίνεται ότι τα πράγματα θα είναι εξαιρετικά δύσκολα για τις ακτοπλοϊκές εταιρείες ενώ η «εγκατάλειψη» γραμμών, η συρρίκνωση δρομολογίων και η πώληση πλοίων είναι o μονόδρομος που θα δώσει μια ανάσα και ίσως, για κάποιες από τις ακτοπλοϊκές εταιρείες, μια «παράταση ζωής».

Με την τρέχουσα δυσμενή οικονομική συγκυρία, το πετρέλαιο στα ύψη και τις στρόφιγγες χρηματοδότησης κλειστές, δημιουργείται μια απόλυτα προβληματική κατάσταση που θα έχει σαν αποτέλεσμα να επιβιώσουν μόνον οι εταιρείες που διαθέτουν επαρκή κεφάλαια, ικανά να υποστηρίξουν την λειτουργία και την επιβίωση των εταιριών, τουλάχιστον, μέχρι το καλοκαίρι του 2012.....


Από τα υπάρχοντα ακτοπλοϊκά σχήματα, ο όμιλος ATTICA-BLUE STAR φαίνεται να έχει εξασφαλίσει κεφαλαιακή επάρκεια η οποία σε συνδυασμό με το γεγονός ότι διαθέτει έμπειρη και ικανή διοίκηση, πιθανότατα θα συντελέσουν ώστε να καταφέρει να ξεπεράσει την κρίση και στο τέλος της, να βρεθεί σε πλεονεκτική θέση σε σχέση με τους ανταγωνιστές του.

Η εταιρεία ΜΙΝΩΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ με την κεφαλαιακή επάρκεια που διαθέτει ο όμιλος GRIMALDI θα μπορούσε να παίξει τον ρόλο του δεύτερου -ίσως και του πρώτου- μεγάλου ακτοπλοϊκού σχήματος, με την προϋπόθεση ότι ο Emmanuelle Grimaldi θα αποφάσιζε να στηρίξει εν τοις πράγμσασι και να «αξιοποιήσει» τις επενδύσεις του σε MINOAN LINES και HELLENIC SEAWAYS.

Για τις περισσότερες από τις υπόλοιπες ακτοπλοϊκές εταιρείες φαίνεται ότι ο βραχνάς της απουσίας επαρκούς ρευστότητας, τους δημιουργεί ή θα τους δημιουργήσει σοβαρά λειτουργικά προβλήματα και ίσως θα τους επιβάλει «επιλογές» που, σε κάθε άλλη περίπτωση, οι διοικούντες τους θα τις θεωρούσαν απευκταίες.

Πάντως είναι γεγονός ότι η τρέχουσα οικονομική συγκυρία, η αδυναμία εξεύρεσης κεφαλαίων και οι εξαιρετικά υψηλές τιμές των καυσίμων προμηνύουν ότι το 2011 θα είναι μια ακόμα δύσκολη χρονιά η οποία σε συνδυασμό με ορισμένες πρόσφατες-λανθασμένες επιχειρηματικές επιλογές, θα προκαλέσουν προβλήματα στην λειτουργία πολλών από τις υπάρχουσες ακτοπλοϊκές εταιρείες και στο τέλος της χρονιάς φοβάμαι ότι ίσως και να σημειωθούν «απουσίες» από τον υπάρχοντα ακτοπλοϊκό χάρτη της χώρας μας.


Δεν υπάρχουν σχόλια: