Το παρόν είναι προσωπικό διαδικτυακό ημερολόγιο (blog) που περιέχει αδέσμευτες, προσωπικές απόψεις και εκτιμήσεις, καθώς και σημειώσεις-καταγραφές (αναρτήσεις) ειδήσεων και θεμάτων που βρήκα από άλλους δικτυακούς τόπους και κέντρισαν το ενδιαφέρον μου.

Οι καταγραφές (αναρτήσεις) σε αυτό το προσωπικό ημερολόγιο (blog), είναι για καθαρά προσωπική μου χρήση και ρητά δηλώνεται ότι απολύτως καμιά εμπορική εκμετάλλευση δεν προκύπτει από αυτό το blog.



Πέμπτη 13 Ιανουαρίου 2011

Χάος στους δρόμους από την 24ωρη στα μέσα μεταφοράς - Ταλαιπωρία και αγανάκτηση των πολιτών.

Το απόλυτο χάος επικρατεί και σήμερα στους δρόμους της Αθήνας λόγω της 24ωρης απεργίας που πραγματοποιούν οι εργαζόμενοι στα λεωφορεία, τον ηλεκτρικό, το μετρό, τα τρόλεϊ και το τραμ, παρά την απόφαση της δικαιοσύνης που έκρινε τις κινητοποιήσεις παράνομες....


Κανονικά θα κινηθούν ο προαστιακός και ο ΟΣΕ, ενώ δεν ισχύει το μέτρο του δακτυλίου στην πόλη.

Αυτή την ώρα, η κίνηση στην Λεωφόρο Συγγρού, στην Ποσειδώνος αλλά και στις Πανεπιστημίου, Βασιλίσσης Σοφίας και Αμαλίας είναι ιδιαίτερα αυξημένη, ενώ στην κάθοδο της Κηφισιάς, τα αυτοκίνητα είναι σχεδόν ακινητοποιημένα.

Οι εργαζόμενοι έχουν συγκεντρωθεί από το πρωί στα αμαξοστάσια και στους σταθμούς του Μετρό και του ΗΣΑΠ για να περιφρουρήσουν την απεργία που έχουν ανακοινώσει για σήμερα.

Την ίδια ώρα, ο κ. Ρέππας ξαναζεσταίνει το σενάριο παραχώρησης των συγκοινωνιών σε ιδιώτες.

Μιλώντας χθες σε δημοσιογραφικό πηγαδάκι, αμέσως μετά την παρουσίαση του σχεδίου εξυγίανσης των αστικών συγκοινωνιών, ο υπουργός Υποδομών, επισήμανε την προσπάθεια της κυβέρνησης να διασφαλίσει τον δημόσιο χαρακτήρα των συγκοινωνιών αλλά και τις θέσεις των εργαζομένων.

Όπως είπε οι 1.500 μετατάξεις (στην ουσία 1.200 αφού υπολογίζεται ότι περί τα 300 άτομα θα συνταξιοδοτηθούν), υπολογίζονται ως κανονικές προσλήψεις που «στερούν το δικαίωμα πρόσληψης στο δημόσιο άλλων πολιτών αλλά και την επιλογή άλλων υπουργείων να στελεχώσουν όπως θα ήθελαν τις υπηρεσίες τους».

Ο κ. Ρέππας επισήμανε ότι εάν δεν υπάρξει συναίνεση τότε η πόρτα για την είσοδο ιδιωτών είναι ανοικτή, κάτι άλλωστε που έχει ξαναπεί τους τελευταίους μήνες, παρουσιάζοντάς το ως ύστατο σενάριο σε περίπτωση που αποτύχει το μοντέλο εξυγίανσης των αστικών συγκοινωνιών.
Παραδέχτηκε μάλιστα ότι υπάρχουν σε υπουργικά γραφεία σενάρια ιδιωτικοποιήσεων εννοώντας προφανώς το υπουργείο Οικονομικών, που έχει επεξεργαστεί ανάλογα σχέδια.

Μαστίγιο και καρότο

Ο υπουργός έδειξε να προσπαθεί να ρίξει τους υψηλούς τόνους με τους εργαζόμενους, λέγοντας ότι «η εικόνα σύγκρουσης δεν είναι στην επιλογή μας» ωστόσο όπως τόνισε εάν οι εργαζόμενοι επιμείνουν σε απεργίες που έχουν κηρυχθεί παράνομες, δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι δεν τηρούν την νομιμότητα.

Με βάση το σχέδιο που παρουσιάστηκε χθες στο υπουργικό συμβούλιο και αναμένεται να κυρωθεί από τη βουλή τον επόμενο μήνα, από τις πέντε εταιρείες που σήμερα παρέχουν συγκοινωνιακό έργο στην πρωτεύουσα θα δημιουργηθούν δύο νέοι φορείς. Ένας για τις Οδικές συγκοινωνίες (ΟΣΥ), στον οποίο λεωφορεία και τρόλεϊ θα γίνουν μία εταιρεία και ένας για Σταθερές Συγκοινωνίες (ΣΤΑΣΥ) όπου το Μετρό θα είναι ο φορέας που θα απορρόφηση την Τραμ και τον ΗΣΑΠ.



Οι αρμοδιότητες του ΟΑΣΑ για τον σχεδιασμό, προγραμματισμό, οργάνωση, συντονισμό και έλεγχο του συγκοινωνιακού έργου, θα καλύπτουν όλη την Περιφέρεια Αττικής. Το σχέδιο προβλέπει ότι θα μπορεί να συνάπτει συμβάσεις με τις δημοτικές επιχειρήσεις συγκοινωνίας και τα ΚΤΕΛ, ώστε οι φορείς αυτές να καλύπτουν δημόσιο συγκοινωνιακό έργο έναντι ελκυστικής τιμολογιακής πολιτικής που θα καθορίζεται μεταξύ των δύο πλευρών.

Το νομοσχέδιο προβλέπει μοντέλο ΟΣΕ στον τομέα των συλλογικών συμβάσεων, οι οποίες θα καταγγελθούν και θα υπάρξει διαπραγμάτευση με τις διοικήσεις των φορέων, η οποία μπορεί να διαρκέσει περισσότερο από 30 μέρες. Όπως αναφέρθηκε στο πλαίσιο αυτό τερματίζεται το καθεστώς των αποσπάσεων και όλοι οι υπάλληλοι επιστρέφουν στους συγκοινωνιακούς φορείς που εργάζονται.

Για την αντιμετώπιση της εισιτηριοδιαφυγής που στα λεωφορεία φτάνει το 40%, το υπουργείο προγραμματίζει την σύσταση Ενιαίου Σώματος Ελεγκτών Κομίστρων. Απώτερος σκοπός είναι το ηλεκτρονικό εισιτήριο, για το οποίο ο ανάδοχος εκτιμάται να έχει βγει ως τα τέλη του χρόνου.

Πηγή : protothema.gr




Δεν υπάρχουν σχόλια: