Το παρόν είναι προσωπικό διαδικτυακό ημερολόγιο (blog) που περιέχει αδέσμευτες, προσωπικές απόψεις και εκτιμήσεις, καθώς και σημειώσεις-καταγραφές (αναρτήσεις) ειδήσεων και θεμάτων που βρήκα από άλλους δικτυακούς τόπους και κέντρισαν το ενδιαφέρον μου.

Οι καταγραφές (αναρτήσεις) σε αυτό το προσωπικό ημερολόγιο (blog), είναι για καθαρά προσωπική μου χρήση και ρητά δηλώνεται ότι απολύτως καμιά εμπορική εκμετάλλευση δεν προκύπτει από αυτό το blog.



Κυριακή 6 Φεβρουαρίου 2011

Η ακτοπλοΐα σε διαρκή, φθίνουσα πορεία.

Η Ελληνική ακτοπλοΐα τα τελευταία δύο χρόνια βρίσκεται σε συνεχή φθίνουσα πορεία.

Έξι  είναι οι κύριοι παράγοντες που δημιουργούν ανυπέρβλητα προβλήματα στον ακτοπλοϊκό κλάδο:...
1. Η άνοδος της τιμής των καυσίμων
2. Η τρέχουσα οικονομική κατάσταση της χώρας και κατ΄ επέκταση η μείωση των διαθεσίμων πόρων για τουρισμό-αναψυχή των Ελλήνων κυρίως επιβατών.
3. Ο κρατικός εναγκαλισμός, (ναι υπάρχει ακόμα), και οι εισφορές υπέρ τρίτων που επιβαρύνουν τους ναύλους των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων.
4. Η άσκηση διοίκησης των μεγάλων ακτοπλοϊκών σχημάτων, με γνώμονα προσωπικές-ανταγωνιστικές επιλογές που σε ορισμένες περιπτώσεις και για ορισμένες εταιρείες (ακόμα και μεγάλες), μάλλον θα αποδειχθούν καταστροφικές για το μέλλον των εταιρειών.
5. Η έλλειψη ενδιαφέροντος από επενδυτές να ασχοληθούν με την ακτοπλοΐα που ούτως ή άλλως θεωρείται ως «second class business», κυρίως, από τους σοβαρούς πλούσιους Έλληνες, (εφοπλιστές και μη), οι οποίοι θα μπορούσαν να διαθέσουν επενδυτικά κεφάλαια για την, έστω και πρόσκαιρη, στήριξη του κλάδου.
6. Η άρνηση των τραπεζών να συνεχίσουν να γράφουν «επισφάλειες» εξαιτίας του δανεισμού των ακτοπλοϊκών εταιρειών.  Κάποια από τα μεγάλα ακτοπλοϊκά σχήματα αδυνατούν να καλύψουν τις δανειακές τους υποχρεώσεις, και έτσι οι τράπεζες «εξαναγκάζονται» εκ των πραγμάτων να γίνουν ακτοπλόοι εφοπλιστές αποκτώντας μετοχές των εταιρειών αντί να εισπράττουν τα οφειλόμενα δάνεια, ενώ είναι αμφίβολο πλέον αν θα μπορέσουν να εισπράξουν ποτέ τα χρήματα που δάνεισαν.

Ποια είναι η λύση;

Η λύση στο ακτοπλοϊκό πρόβλημα της χώρας είναι μονόδρομος.

Είτε η ακτοπλοΐα μετά από μια (πιθανότατη) κραυγαλέα κατάρρευση ενός μεγάλου ακτοπλοϊκού σχήματος και πτώχευση μιας, δυο ακόμη από τις μικρές εταιρείες θα ακολουθήσει τους νόμους της αγοράς και θα «αναδιαρθρωθεί» εκ των έσω μέσω συγχωνεύσεων ώστε να παραμείνουν δύο μόνον από τα τρία μεγάλα ακτοπλοϊκά σχήματα που θα διαθέτουν αρκετή κεφαλαιακή επάρκεια για να ξεπεράσουν τα, τουλάχιστον, δύο επόμενα δύσκολα χρόνια, είτε το κράτος θα πρέπει να βάλει βαθειά το χέρι στην τσέπη και να επιδοτήσει τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες.

Η τρίτη ποιο πιθανή και εύκολη λύση, θα ήταν ένας συνδυασμός των δύο παραπάνω με ύπαρξη δύο ακτοπλοϊκών σχημάτων που να διαθέτουν αρκετή κεφαλαιακή επάρκεια και παράλληλη κρατική στήριξη, όχι με πλήρη επιδότηση των ακτοπλοϊκών γραμμών, αλλά τουλάχιστον με γενναία αύξηση των διατιθεμένων κονδυλίων για την επιδότηση των λεγομένων «άγονων» ακτοπλοϊκών γραμμών

Δεν υπάρχουν σχόλια: