Το παρόν είναι προσωπικό διαδικτυακό ημερολόγιο (blog) που περιέχει αδέσμευτες, προσωπικές απόψεις και εκτιμήσεις, καθώς και σημειώσεις-καταγραφές (αναρτήσεις) ειδήσεων και θεμάτων που βρήκα από άλλους δικτυακούς τόπους και κέντρισαν το ενδιαφέρον μου.

Οι καταγραφές (αναρτήσεις) σε αυτό το προσωπικό ημερολόγιο (blog), είναι για καθαρά προσωπική μου χρήση και ρητά δηλώνεται ότι απολύτως καμιά εμπορική εκμετάλλευση δεν προκύπτει από αυτό το blog.



Δευτέρα 28 Φεβρουαρίου 2011

Άλλοτε, κραταιές ακτοπλοϊκές εταιρείες σε καθεστώς ...μνημονίου.

Δύσκολες, πολύ δύσκολες εποχές για τις ακτοπλοϊκές εταιρείες.
Πέραν του ομίλου της ΑΤΤΙΚΑ για τον οποίο θεωρείται βέβαια η οικονομική στήριξη του από τον όμιλο MARFIN και τις ΜΙΝΩΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ που προφανώς βρίσκονται στην «προστατευτική ομπρέλα» ρευστότητας του ομίλου GRIMALDI, για κάποιες από τις άλλες ακτοπλοϊκές εταιρείες το 2011 θα είναι ένα έτος δοκιμασίας και πιθανότατα η διαφαινόμενη έλλειψη ρευστότητας θα αποτελέσει τον σημαντικότερο παράγοντα ο οποίος θα συμβάλει σε ευρείες αλλαγές του συσχετισμού των μετοχικών συνθέσεων τους ή στην συρρίκνωση τους και, σε ορισμένες περιπτώσεις, ακόμα και στην διακοπή της επιχειρηματικής τους δραστηριότητας....

Ήδη σοβαρότατα «προβλήματα» έχουν δημιουργηθεί σε κάποιες από τις τράπεζες, οι οποίες από δανείστριες τράπεζες και προκειμένου να αποφύγουν την εγγραφή επισφαλειών, κατά το προηγούμενο έτος αναγκάστηκαν να μετοχοποιήσουν μέρος του δανεισμού τους προς τις ακτοπλοϊκές εταιρείες και να γίνουν έτσι «συνεταίροι» σε εταιρικά ακτοπλοϊκά σχήματα με εξαιρετικά δύσκολο παρόν και δυσοίωνο μέλλον.

Η πραγματικά δύσκολη τρέχουσα οικονομική συγκυρία σε συνδυασμό με λανθασμένες επιχειρηματικές επιλογές και την αμφιβόλου ποιότητας εταιρική διαχείριση, έφεραν κάποιες από τις, άλλοτε κραταιές, ακτοπλοϊκές εταιρίες στα πρόθυρα της χρεοκοπίας.

Κάποια από τα ακτοπλοϊκά σχήματα βρίσκονται ήδη υπό καθεστώς μνημονίου, αφού οι δανείστριες τράπεζες και η πίεση της αγοράς έχουν επιβάλλει, την μοναδική άλλωστε επιλογή, που είναι η πώληση των περιουσιακών τους στοιχείων, δηλαδή η πώληση πλοίων τους.

Παρά ταύτα με το πετρέλαιο, με τις ποιο αισιόδοξες προβλέψεις, να εδραιώνεται στα 100 $ το βαρέλι, η παγκόσμια αγορά εξακολουθεί να είναι δυσχερής και έτσι υπάρχει δυσκολία πώλησης πλοίων, ακόμα και μικρής ηλικίας, γεγονός που καθιστά την «μνημονιακή» αυτή κατάσταση και την επιβίωση των εταιρικών σχημάτων με την τρέχουσα μετοχική τους σύνθεση, αν όχι αδύνατη, τουλάχιστον εξαιρετικά αμφίβολη.

Έτσι πολύ σύντομα και εφόσον δεν βρεθεί κάποιος ιππότης-επενδυτής καβάλα σε λευκό άλογο, σύντομα θα δούμε αλλαγή του συσχετισμού των ακτοπλοϊκών δυνάμεων με αναγκαστικές πωλήσεις-εξαγορές, σε πολλές δε περιπτώσεις έναντι πινακίου φακής, και πιθανότατα, επειδή η ιστορία επαναλαμβάνεται, να έχουμε φαινόμενα του τύπου της πάλαι ποτέ «ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΚΤΟΠΛΟΙΑΣ Α.Ε» με ότι αυτό συνεπάγεται για δανειστές και δανειζόμενους.



Δεν υπάρχουν σχόλια: