Το παρόν είναι προσωπικό διαδικτυακό ημερολόγιο (blog) που περιέχει αδέσμευτες, προσωπικές απόψεις και εκτιμήσεις, καθώς και σημειώσεις-καταγραφές (αναρτήσεις) ειδήσεων και θεμάτων που βρήκα από άλλους δικτυακούς τόπους και κέντρισαν το ενδιαφέρον μου.

Οι καταγραφές (αναρτήσεις) σε αυτό το προσωπικό ημερολόγιο (blog), είναι για καθαρά προσωπική μου χρήση και ρητά δηλώνεται ότι απολύτως καμιά εμπορική εκμετάλλευση δεν προκύπτει από αυτό το blog.



Τρίτη 12 Οκτωβρίου 2010

Ακτοπλοΐα: Τα «δύσκολα» για το Θαλασσίων Υποθέσεων τώρα αρχίζουν…

Εβδομάδα επιβατηγού ναυτιλίας κατά πάσα πιθανότητα η εβδομάδα που «τρέχει» για το υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων, καθώς επίκεινται δύο συναντήσεις της νέας ηγεσίας με τους φορείς της επιβατηγού ναυτιλίας.

Οι συναντήσεις έχουν αξιολογηθεί έως οι πλέον κρίσιμες των τελευταίων χρόνων, καθώς πλέον τα περιθώρια ελιγμών τόσο από πλευράς υπουργείου όσο και από τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον τομέα της επιβατηγού ναυτιλίας, έχουν μηδενιστεί.

Οι αιτίες γνωστές και επισημασμένες, καθιστούν πλέον εκ των πραγμάτων αναγκαία την εγκατάλειψη της πολιτικής που οδήγησε σχεδόν την πλειοψηφία των επιχειρήσεων της ακτοπλοΐας να γράφουν ζημιές εντός και εκτός ταμπλό του ΧΑΑ και τα οικονομικά επιτελεία των επιχειρήσεων να αδυνατούν να δώσουν πειστικές εξηγήσεις για την κατάσταση η ιδιομορφία της οποίας, όπως άλλωστε και η ακτοπλοΐα της χώρας, αποτελούν «παγκόσμια πρωτοπορία».

Με τις κυβερνήσεις των τελευταίων ετών να «κόπτονται» δημοσίως περί των προσπαθειών συγκράτησης των τιμών, της ανταγωνιστικότητας του νησιωτικού τουριστικού προϊόντος αλλά και της εφαρμογής πολιτικής ανάπτυξης των νησιωτικών οικονομιών, είναι απορίας άξιο για ποιο λόγο οι περίφημες και πολυσυζητημένες «υπέρ τρίτων εισφορές» που επιβαρύνουν έως και αναιτίως κατά 32% τους βασικούς ναύλους, ουδέποτε εξορθολογίστηκαν.

Όπως απορίας άξιο παραμένει γιατί οι εταιρίες που διαθέτουν υπερταχύπλοες μονάδες θα πρέπει να υφίστανται ένα πλαίσιο λειτουργίας και επάνδρωσης που υποκρύπτει «λογικές άλλων εποχών» που δεν συνάδουν ούτε με το ευρωπαϊκό και διεθνές επιχειρείν ούτε βέβαια με τα συμβαίνοντα στην ευρωπαϊκή επιβατηγό ναυτιλία.
 

Δεν υπάρχουν σχόλια: