Το παρόν είναι προσωπικό διαδικτυακό ημερολόγιο (blog) που περιέχει αδέσμευτες, προσωπικές απόψεις και εκτιμήσεις, καθώς και σημειώσεις-καταγραφές (αναρτήσεις) ειδήσεων και θεμάτων που βρήκα από άλλους δικτυακούς τόπους και κέντρισαν το ενδιαφέρον μου.

Οι καταγραφές (αναρτήσεις) σε αυτό το προσωπικό ημερολόγιο (blog), είναι για καθαρά προσωπική μου χρήση και ρητά δηλώνεται ότι απολύτως καμιά εμπορική εκμετάλλευση δεν προκύπτει από αυτό το blog.



Τρίτη 16 Νοεμβρίου 2010

«Τρικυμία» στην ακτοπλοΐα από τις 24ωρες της ΠΝΟ

Της Αγγελικής Καλλή
για την Ημερησία

«Εμφραγμα» απειλεί την ακτοπλοΐα και τα νησιά από την επόμενη Τρίτη.
Η εκτελεστική επιτροπή της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ), αποφάσισε χθες να αρχίσει, από τις 23 Νοεμβρίου, 24ωρες επαναλαμβανόμενες απεργίες με βασικό αίτημα την υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας για το 2010 που εκπνέει....

Ο υπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων, Γιάννης Διαμαντίδης, επιχειρεί από χθες να εκτονώσει την κατάσταση και, σύμφωνα με πληροφορίες, διαμηνύει στην Ενωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας ότι έχει τη δυνατότητα να συζητήσει με τις επιχειρήσεις του κλάδου τη μείωση των τελών υπέρ τρίτων στα εισιτήρια της ακτοπλοΐας υπό τη βασική προϋπόθεση ότι θα υπερισχύσουν οι αντιλήψεις περί εργασιακής ειρήνης και όχι αυτές της απευθείας σύγκρουσης με όλους και με όλα. Τα τέλη υπέρ τρίτων είχαν απασχολήσει και την τελευταία συνάντηση του κ. Διαμαντίδη και τον υπουργό Οικονομικών Γ. Παπακωνσταντίνου.

Οι πρώτες επαφές της ΕΕΝ με την ΠΝΟ για την υπογραφή της ΣΣΕ του 2010 άρχισαν πριν από ένα χρόνο περίπου αλλά όλες οι συναντήσεις, μέχρι τώρα, έχουν αποβεί άκαρπες.

Συμφωνίες
Στο μεσοδιάστημα, η ομοσπονδία των ναυτικών υπέγραψε συμφωνία για τη σύμβαση του 2010 με το Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (πλοία Αδριατικής και κρουαζιερόπλοια) με αύξηση 2%, ενώ πριν από λίγες ημέρες ήρθε σε συμφωνία και με την Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών για αύξηση 1,7% αναδρομικά από την αρχή του χρόνου.

Ειδικά ο όμιλος της Attica, που είναι μέλος του ΣΕΕΝ, έχει επεκτείνει την αύξηση του 2% και στα πληρώματα των πλοίων της που είναι δρομολογημένα στην ακτοπλοΐα και μάλιστα γι' αυτόν το λόγο ήρθε σε έντονη αντιπαράθεση με μέλη της Ενωσης Επιχειρήσεων Ναυτιλίας που αμφισβήτησαν τη νομιμότητα της ενέργειάς της.

Η μείωση των τελών υπέρ τρίτων είναι ένα από τα πάγια αιτήματα των ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων καθώς έχουν υπολογίσει ότι αποτελούν το 35% της τελικής τιμής των εισιτηρίων και αφαιρούν από τις ίδιες σημαντικές δυνατότητες να ασκήσουν μία πιο ευέλικτη τιμολογιακή πολιτική.

Αμφισβήτηση
Είναι χαρακτηριστικό ότι, ήδη, οι περισσότερες εταιρείες έχουν αρχίσει να αμφισβητούν στην πράξη ορισμένα τέλη, όπως τα αχθοφορικά, τα οποία μάλιστα αρνούνται να τα παρακρατήσουν από τους επιβάτες των πλοίων τους. Μάλιστα ετοιμάζονται σε λίγες μέρες να προσφύγουν στα δικαστήρια και να ζητήσουν την κατάργηση των αχθοφορικών. Επίσης, οι εταιρείες θεωρούν ότι δεν υπάρχει κανένας λόγος να αποδίδουν στο ΝΑΤ τέλος 6% υπέρ του Κεφαλαίου Ασφάλισης Επιβατών και Οχημάτων καθώς ασφαλίζουν τα πλοία τους σε ιδιωτικούς ασφαλιστικούς οργανισμούς.

Πηγή : marinews.gr







Δεν υπάρχουν σχόλια: