Το παρόν είναι προσωπικό διαδικτυακό ημερολόγιο (blog) που περιέχει αδέσμευτες, προσωπικές απόψεις και εκτιμήσεις, καθώς και σημειώσεις-καταγραφές (αναρτήσεις) ειδήσεων και θεμάτων που βρήκα από άλλους δικτυακούς τόπους και κέντρισαν το ενδιαφέρον μου.

Οι καταγραφές (αναρτήσεις) σε αυτό το προσωπικό ημερολόγιο (blog), είναι για καθαρά προσωπική μου χρήση και ρητά δηλώνεται ότι απολύτως καμιά εμπορική εκμετάλλευση δεν προκύπτει από αυτό το blog.



Σάββατο 27 Νοεμβρίου 2010

Νέα 48ωρη απεργία από την ΠΝΟ έως την Τρίτη 30/11/2010

Έμφραγμα στην ακτοπλοία και στα νησιά αφού οι απεργιακές κινητοποιήσεις των ναυτεργατών συνεχίζονται ενώ οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις δεν κάνουν πίσω αρνούμενες να δώσουν αυξήσεις στους μισθούς που θα ξεπερνούν το 0,5%

Σήμερα, πρωϊ Σαββάτου συνεδρίασε η Διοίκηση της ΠΝΟ και αφού εξέτασε τις εξελίξεις που υπάρχουν απεφάσισε την συνέχιση για 48 ακόμη ώρες της απεργίας μέχρι τις 06.00 ώρας της Τρίτης 30 Νοεμβρίου 2010...

Η ΠΝΟ συνεχίζει τις κινητοποιήσεις αφού δεν υπήρξε εξέλιξη στην ικανοποίηση των αιτημάτων της:

«Μετά από αυτές τις διαπιστώσεις η Διοίκηση κατέληξε στην αυτονόητη απόφαση να συνεχίσει την απεργιακή κινητοποίηση μέχρι την ικανοποίηση αυτών των αιτημάτων.
Έτσι η απεργία μας συνεχίζεται Πανελλαδικά με νέα 48ωρη απεργία από 06.00 ώρας της 28ης Νοεμβρίου 2010 μέχρι 06.00 ώρας της Τρίτης 26 Νοεμβρίου 2010 και με προοπτική περαιτέρω κλιμάκωσης και περιλαμβάνει τις κατηγορίες πλοίων για τις οποίες εκκρεμεί η υπογραφή ΣΣΕ 2010, ήτοι : 1/Ακτοπλοϊκά Επιβατηγά – Οχηματαγωγά, 2/Μεσογειακά Φορτηγά, 3/Ακτοπλοϊκά Φορτηγά κάτω των 500 κοχ.

Οι νησιώτες

Στο μεταξύ σοβαρά προβλήματα αντιμετωπίζουν οι νησιώτες όσο αφορά την τροφοδοσία τους με τρόφιμα και είδη πρώτης ανάγκης. Επίσης οι αγρότες δεν μπορούν να προωθήσουν στην αγορά τα ευπαθή προϊόντα τους και κινδυνεύουν με μεγάλη οικονομική καταστροφή.

Οι αγροτικές οργανώσεις της Κρήτης ζητούν να αναχωρήσει «εδώ και τώρα» πλοίο με τα ευπαθή αγροτικά προϊόντα της Κρήτης (νωπά κηπευτικά)..

Οι εξελίξεις έχουν εξοργίσει τους παραγωγούς και τους εμπόρους κηπευτικών που περίμεναν αυτές τις μέρες να πουλήσουν νωπά κηπευτικά στις αγορές της Ελλάδας και της υπόλοιπης Ευρώπης.

Όπως επισημαίνουν οι επικεφαλής των αγροτικών οργανώσεων αν δεν αναχωρήσει άμεσα έστω και ένα πλοίο, τότε θα χαθούν οι εμπορικές συμφωνίες που έχουν υπογραφεί για παραδόσεις την ερχόμενη εβδομάδα.

Ήδη έχουν «ναυαγήσει» οι περισσότερες από τις συμφωνίες της προηγούμενης εβδομάδας και είναι βέβαιο ότι θα χαθούν πελάτες και αγορές που αποκτήθηκαν με πολύ κόπο.

Επίσης αγροτικά νοικοκυριά θα βρεθούν με τεράστια χρέη αφού η καλλιέργεια φυτών γίνεται με τραπεζικό δανεισμό, όπως και οι εμπορικές επιχειρήσεις που έχουν πάρει εξαγωγικά δάνεια.

Ήδη πάντως οι τιμές των αγροτικών προϊόντων έχουν κατρακυλήσει και ορισμένοι έμποροι στοκάρουν μισοτιμής για να πουλήσουν πανάκριβα, δήθεν λόγω ελλείψεων, τα κηπευτικά στις αγορές της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης αποκομίζοντας τεράστια κέρδη. Υπάρχει ανάλογη εμπειρία από προηγούμενες κινητοποιήσεις ιδιοκτητών φορτηγών και ναυτεργατών που απέκλεισαν για κάποιες μέρες εμπορικά την Κρήτη.

Τα άλλα αιτήματα

Η ΠΝΟ υπογραμμίζει ότι πέραν των ΣΣΕ υπάρχουν και άλλα αιτήματα του κλάδου τα οποία δεν έχουν επιλυθεί :

«Η ΠΝΟ αγωνίζεται ακατάπαυστα για την ικανοποίηση πάγιων, δίκαιων και ώριμων αιτημάτων της Ομοσπονδίας, όπως η αντιμετώπιση επί τέλους της μάστιγας της ανεργίας, η διασφάλιση των θέσεων εργασίας των Ελλήνων ναυτεργατών όλων των ειδικοτήτων, η αυστηρή τήρηση της νομοθεσίας για την δεκάμηνη απασχόληση στα ακτοπλοϊκά-επιβατηγά πλοία και βεβαίως το μείζονος και κυρίαρχης σημασίας ζήτημα της ίδρυσης Ανεξάρτητου Ταμείου Ανεργίας για τους ναυτικούς που συνιστά κεντρικό άξονα και πρώτιστη σταθερά για την ΠΝΟ και τους Έλληνες ναυτεργάτες.

Ακόμη, η απαράδεκτη κατάσταση που επικρατεί στον άλλοτε εύρωστο και παλαιότερο ασφαλιστικό φορέα της χώρας μας, το Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο, ειδικότερα δε οι γνωστές σοβαρές περικοπές στις συντάξεις των απομάχων του κύματος που αντιμετωπίζονται σαν πολίτες δεύτερης κατηγορίες, ενώ είναι εκείνοι που διαχρονικά στήριξαν το Ταμείο τους με ασφαλιστικές εισφορές σε συνάλλαγμα, συνιστά μια απαξιωτική και οδυνηρή πραγματικότητα για τους συνταξιούχους ναυτεργάτες.

Τέλος δε, η θλιβερή κατάσταση στην οποίαν έχει περιέλθει η ναυτική εκπαίδευση, με ανεπάρκεια και ακαταλληλότητα κτιριακών εγκαταστάσεων και ανυπαρξία υποδομών των κτιρίων, μη πρόσληψη διδακτικού προσωπικού στις ΑΕΝ, κάθε άλλο παρά συμβάλλει στην ενθάρρυνση και προσέλκυση νέων στο ναυτικό επάγγελμα».

Πηγή : marinews.gr




Δεν υπάρχουν σχόλια: