Το παρόν είναι προσωπικό διαδικτυακό ημερολόγιο (blog) που περιέχει αδέσμευτες, προσωπικές απόψεις και εκτιμήσεις, καθώς και σημειώσεις-καταγραφές (αναρτήσεις) ειδήσεων και θεμάτων που βρήκα από άλλους δικτυακούς τόπους και κέντρισαν το ενδιαφέρον μου.

Οι καταγραφές (αναρτήσεις) σε αυτό το προσωπικό ημερολόγιο (blog), είναι για καθαρά προσωπική μου χρήση και ρητά δηλώνεται ότι απολύτως καμιά εμπορική εκμετάλλευση δεν προκύπτει από αυτό το blog.



Παρασκευή 1 Οκτωβρίου 2010

Διάσπαση στους μεταφορείς - Αποχωρούν τα φορτηγά

Διάσπαση στο μέτωπο των μεταφορέων, καθώς από τη μία μεριά ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας ιδιοκτητών φορτηγών δημόσιας χρήσης Γ. Τζωρτζάτος εμφανίστηκε ικανοποιημένος από τη συνάντησή του με τον υπουργό Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Μιχάλη Χρυσοχοΐδη και λίγο μετά τα μεσάνυχτα αποφασίστηκε κατά πλειοψηφία η αναστολή των κινητοποιήσεων. Από την άλλη όμως, ο εκπρόσωπος των Διεθνών Μεταφορών και μέλος της Συντονιστικής Επιτροπής Αγώνα, Γιώργος Πασπάτης, ανακοίνωσε ότι υπήρξε διαφωνία με τις «μεθοδεύσεις» -όπως είπε- της ηγεσίας της Ομοσπονδίας και ότι οι κινητοποιήσεις θα συνεχιστούν.

Σε κάθε περίπτωση, γεγονός είναι ότι τα φορτηγά έχουν αρχίσει από νωρίς το πρωί να φεύγουν από τα μπλόκα, κάτι που είναι φανερό τόσο στην Αθηνών - Λαμίας στο ύψος της Μεταμόρφωσης, όσο και στα λιμάνια Θεσσαλονίκης και Πειραιά.

Η απόφαση για την αναστολή των κινητοποιήσεων ελήφθη έπειτα από μία θυελλώδη συνεδρίαση των εννέα προέδρων στα κεντρικά γραφεία του κλάδου στην Ομόνοια, που κράτησε πάνω από πέντε ώρες.

Τέσσερα είναι τα βασικά στοιχεία που οδήγησαν τους ιδιοκτήτες φορτηγών και βυτιοφόρων Δημόσιας Χρήσης να αποφασίσουν αναστολή των κινητοποιήσεων. Τα δύο πρώτα έχουν σχέση με την τροπολογία που προώθησε η κυβέρνηση, η οποία, μεταξύ άλλων, προβλέπει αυστηρές κυρώσεις, διοικητικές και ποινικές, για τους παραβάτες και την εκχώρηση έργου δημόσιας μεταφοράς σε ΙΧ φορτηγά.

Το τρίτο έχει σχέση με τη συνάντηση των μεταφορέων με τον υπουργό Ανάπτυξης, καθώς -όπως έλεγαν οι ιδιοκτήτες- ήθελαν να «πάρουν κάτι» για να φύγουν με ψηλά το κεφάλι από τα μπλόκα.

Το τέταρτο στοιχείο είναι το γεγονός ότι το μεγαλύτερο μέρος της κοινωνίας και κυρίως ο εμπορικός και επιχειρηματικός κόσμος, είχε στραφεί πλέον εναντίον του κλάδου και η κινητοποίηση είχε αρχίσει να παίρνει φθίνουσα πορεία, ενώ οι συνδικαλιστές δεν μπορούσαν να ελέγξουν τα μέλη τους, ορισμένα από τα οποία προέβησαν σε ακραίες ενέργειες με επιθέσεις εναντίον συναδέλφων τους που επέλεξαν να εργαστούν.

Της απόφασης προηγήθηκε ένας μαραθώνιος κινήσεων και παρασκηνιακών διαβουλεύσεων. Στην καθοριστική συνάντηση ο υπουργός Μ. Χρυσοχοΐδης τούς εξειδίκευσε τα μέτρα βάσει των οποίων θα ενταχθούν στον αναπτυξιακό νόμο, θέμα πολύ σημαντικό για τους μεταφορείς, καθώς με τον τρόπο αυτό, όπως λένε οι ίδιοι, θα αντισταθμίσουν ένα μέρος από τις απώλειες που θα έχουν με τον μηδενισμό της αξίας της αδείας των οχημάτων τους. Αξίζει να σημειωθεί ότι είναι η πρώτη φορά που οι μεταφορείς εντάσσονται σε αναπτυξιακό νόμο.

Εξερχόμενος από τη συνάντηση, ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Γιώργος Τζωρτζάτος, εμφανίστηκε για πρώτη φορά χαμογελαστός, έκανε λόγο για άριστο κλίμα και καλές προθέσεις, σημείωσε ότι οι ουσιαστικές συζητήσεις είναι ολιγόλεπτες και άφησε να εννοηθεί ότι διαπιστώθηκε ταύτιση απόψεων σε ό,τι αφορά τις ρυθμίσεις για τον αναπτυξιακό νόμο. Από την πλευρά του, ο υπουργός δεν έκανε καμία δήλωση για το αποτέλεσμα της συνάντησης.




Δεν υπάρχουν σχόλια: