" Είναι γεγονός ότι η περίοδος ανάπτυξης της Ελληνικής ακτοπλοΐας έχει λήξει.
Ο κλάδος βαδίζει εντός ναρκοπεδίου γιατί πολύ απλά τα επιχειρηματικά σχέδια του παρελθόντος βασίστηκαν σε μία σταθερή ανάπτυξη η οποία όμως τερματίστηκε λόγω των δυσμενών εξελίξεων στη διεθνή οικονομία" επισημαίνει ο τραπεζίτης Γιώργος Ξηραδάκης στην ετήσια έκθεση της εταιρείας συμβούλων XRTC:...
" Η διερεύνηση της μείωσης του κόστους διαχείρισης των ακτοπλοϊκών πλοίων συνίσταται έτσι ώστε να πειστούν τόσο οι τράπεζες όσο και οι επενδυτές για την βιωσιμότητα των εταιρειών που έχουν απομείνει. Οι πρακτικές της συνδικαλιστικής πίεσης που ταλανίζουν τον κλάδο επί σειρά δεκαετιών πρέπει να αλλάξουν και να προσεγγίσουν το θέμα όχι από τα πόσα μπορούν να κερδηθούν αλλά για το για πόσο θα μπορεί να υπάρχει σίγουρη εργασία για τους πολλούς" και προσθέτει:
Οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις βρίσκονται υπό καθεστώς αδυναμίας λόγω της αύξησης των ζημιών τους με αποτέλεσμα να τελούν υπό ομηρία και κατά συνέπεια οι θαλάσσιες συγκοινωνίες της Ελλάδας να απειλούνται με κατάρρευση.
Σύμφωνα με τη μελέτη για την Ακτοπλοϊα του Παν/μίου Πειραιά:
- Η έντονη και με μικρό εύρος εποχικότητα φαίνεται να δημιουργεί συνθήκες δυσχερούς ανάπτυξης οικονομιών κλίμακας στην αγορά αφού σε κάθε είδους επενδύσεις αδυνατούν να δρομολογηθούν στη βάση επίτευξης βιώσιμου οικονομικού αποτελέσματος.
- Η διατήρηση αφενός πολλών πλοίων που σε πολλές περιπτώσεις είναι σύγχρονα σκαριά, σε συνδυασμό με την μειωμένη επιβατική και μεταφορική κίνηση του χειμώνα έχει ως αποτέλεσμα "την οικονομική απαξίωση των επενδύσεων αυτών και την αδυναμία ομοιόμορφης κατανομής της εξυπηρέτησης σε όλο το νησιωτικό δίκτυο καθ' όλη τη διάρκεια του έτους.
Όπως επισημαίνεται στην μελέτη, τα ζητήματα που απασχολούν την ακτοπλοϊα "αν δεν αντιμετωπιστούν άμεσα, θα τεθεί πολύ γρήγορα το ερώτημα της ύπαρξης στοιχειώδους επιπέδου εξυπηρέτησης της νησιωτικής περιφέρειας, με συνέπεια την βίαιη προσαρμογή σε συνθήκες που θα διαταράξουν την εδαφική συνέχεια και θα αναγκάσουν την πολιτεία να τα αντιμετωπίσει ετεροχρονισμένα με σαφώς μεγαλύτερο κόστος.
Το μεγαλύτερο αυτό κόστος αναφέρεται στην περίπτωση που η ίδια η Πολιτεία θα κληθεί να προσφέρει ακτοπλοϊκές μεταφορικές υπηρεσίες, αφού οι επιχειρήσεις του κλάδου αντιμετωπίζοντας διαρκώς αυξανόμενα ζημιογόνα αποτελέσματα, θα βρεθούν άμεσα υπό καθεστώς αδυναμίας προσφοράς των σχετικών μεταφορικών υπηρεσιών".
Πηγή : marinews.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου