Το παρόν είναι προσωπικό διαδικτυακό ημερολόγιο (blog) που περιέχει αδέσμευτες, προσωπικές απόψεις και εκτιμήσεις, καθώς και σημειώσεις-καταγραφές (αναρτήσεις) ειδήσεων και θεμάτων που βρήκα από άλλους δικτυακούς τόπους και κέντρισαν το ενδιαφέρον μου.

Οι καταγραφές (αναρτήσεις) σε αυτό το προσωπικό ημερολόγιο (blog), είναι για καθαρά προσωπική μου χρήση και ρητά δηλώνεται ότι απολύτως καμιά εμπορική εκμετάλλευση δεν προκύπτει από αυτό το blog.



Τρίτη 14 Δεκεμβρίου 2010

Πολλά μποφόρ στα οικονομικά των ακτοπλοικών

Ρότα προς..φουρτουνιασμένες θάλασσες έχουν χαράξει οι ακτοπλοικές εταιρείες οι οποίες βρίσκονται αντιμέτωπες με τις χειρότερες, ίσως, οκονομικές επιδόσεις τους των τελευταίων ετών.....

Οι ζημίες των εισηγμένων εταιρειών αλλά και αυτών που δεν βρίσκονται στο ταμπλό του χρηματιστηρίου για το 2010 εκτιμάται ότι θα υπερβούν τα 150 εκατομμύρια ευρώ. Ήδη τρεις εισηγμένες, η ΑΝΕΚ, ο Όμιλος Attica και οι Μινωικές Γραμμές που δημοσίευσαν τα στοιχεία του 9μήνου εμφανίζουν ζημίες 15,6 εκατ. ευρώ ,23,6 εκατ ευρώ και 21,1εκατ ευρώ, αντιστοίχως.

Στο «κόκκινο» βρίσκονται και οι περισσότερες μικρές ακτοπλοϊκές εταιρείες, όπως η ΝΕΛ η οποία στο 9μηνο είχε ζημίες 20,17 εκατ. ευρώ εναντι ζημιών 11,08 εκατ ευρώ το 2009.
Ζημίες, επίσης, εμφανίζει και η Hellenic Sea Ways (HSW) εταιρεία που δεν είναι εισηγμένη αλλά μέχρι πέρσι είχε κερδοφορία.

Την ίδια στιγμή οι ακτοπλοϊκές εταιρείες εμφανίζονται απρόθυμες να καλύψουν δρομολόγια «άγονων» γραμμών υποστηρίζοντας ότι οι προσφερόμενες επιδοτήσεις είναι χαμηλές και δεν καλύπτουν το λειτουργικό κόστος των πλοίων καθώς έχουν αυξηθεί δραματικά οι τιμές των καυσίμων , των λιπαντικών αλλά και το μισθολογικό κόστος. Μάλιστα αναφέρεται ότι οι επιδοτήσεις καταβάλλονται με καθυστέρηση 6 - 8 μηνών προκαλώντας οικονομική ασφυξία στις μικρές εταιρείες που σε μεγάλο βαθμό «επιβιώνουν» από τις κρατικές επιδοτήσεις για τα δρομολόγια που εκτελούν προς τα μικρά νησιά.

Τέλος, για το 2010 είχαν υπολογισθεί 90 εκατ ευρώ για τις επιδοτήσεις των «άγονων» γραμμών αλλά τελικώς χρησιμοποιήθηκαν τα 45 εκατ ευρώ ενώ για το 2011 εκτιμάται ότι το συνολικό ποσόν θα είναι μειωμένο τουλάχιστον κατά 10 %.

Πηγή : theseanation.gr

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Η Hellenic Seaways που πάει και έρχεται γεμάτη στις Κυκλάδες, έχει πρόβλημα; Δεν το περίμενα!